Rejestracja szkoły

Rejestracja szkół odbędzie się zgodnie z terminarzem i NIE BĘDZIE przedłużana!
Zgłoszenia szkoły do Olimpiady dokonuje tylko jedna, wyznaczona osoba ze szkoły (Nauczyciel Koordynator, Dyrektor). Szkoły nie może zarejestrować rodzic czy inna osoba spoza szkoły!

Aby zgłosić szkołę do Olimpiady należy wypełnić formularz rejestracyjnyhttp://rejestracja.ojh.wsjo.pl/rejestracja/:
Aby poprawnie wypełnić formularz rejestracyjny należy wcześniej skompletować następujące dane:

* pełna nazwa i numer szkoły;
* adres placówki;
* adres www szkoły;
* NUMER szkoły (przypisany do każdej szkoły indywidualny 14 cyfrowy NUMER, który można wyszukać w spisie opublikowanym na stronie https://ojh.wsjo.pl/dokumenty/#tab-spisnumerwszk20252026);
* oficjalny adres e-mail szkoły (lub adres dyrekcji);
* imię i nazwisko Nauczyciela Koordynatora, odpowiedzialnego za OJH w szkole;
* numer telefonu kontaktowego do nauczyciela Koordynatora (NIE DO SZKOŁY!);
* adres e-mail Nauczyciela Koordynatora zgłaszającego szkołę do Olimpiady (adres ten posłuży później jako login podczas logowania do Panelu dla Nauczycieli Koordynatorów, m. in. aby sprawdzić wyniki itp.);
* hasło dostępu (potrzebne podczas logowania do Panelu dla Nauczycieli), utworzone przez nauczyciela zgłaszającego (Nauczyciela Koordynatora), które należy zapamiętać i nie przekazywać osobom postronnym.

W przypadku problemów z rejestracją (lub np. ze znalezieniem 14-cyfrowego numeru szkoły) prosimy o kontakt mailowy na adres: it.ojh@wsjo.pl.
UWAGA! Akceptacja szkoły przez Organizatora Olimpiady może potrwać kilka godzin. Jeżeli w ciągu 24 godzin po rejestracji szkoły nie otrzymają Państwo maila potwierdzającego prosimy o sprawdzenie folderu SPAM lub kontakt mailowy (it.ojh@wsjo.pl).

Rejestracja uczniów 2025/2026

I etap (10.10.2025, godz. 13.00 – 14.00): test pisemny w wersji papierowej, pisany w szkole, przeprowadzony jednocześnie w całym kraju (zgodnie z terminarzem na stronie https://ojh.wsjo.pl/informacje/#tab-terminarz20252026

Od 10.10-15.10. 2025 do godziny 10:00:

  • sprawdzanie testów,
  • przesłanie listem poleconym priorytetowym (nie kurierem) dokumentacji z I etapu Olimpiady do Organizatora:
    1. kart odpowiedzi zakwalifikowanych uczestników do II etapu OJH, tych, którzy uzyskali co najmniej 75% punktów możliwych do zdobycia (czyli 45 pkt.) na I etapie;
    2. wypełnionych i podpisanych przez zakwalifikowanych uczestników oryginałów formularzy RODO (formularze RODO spięte z kartą odpowiedzi każdego uczestnika) do Organizatora (decyduje data stempla pocztowego) (formularz do pobrania: https://ojh.wsjo.pl/dokumenty/#tab-formularzrodo20252026). Uczniowie, których karty odpowiedzi zostaną wysłane bez wpisanej ilości punktów, nazwy szkoły z adresem lub danych ucznia zostaną zdyskwalifikowani. Brak stosownej dokumentacji RODO oraz protokołów również skutkuje dyskwalifikacją ucznia/ów;
    3. protokołu z przeprowadzenia I etapu OJH (do pobrania na https://ojh.wsjo.pl/dokumenty/#tab-protok20252026) opatrzonego pieczęcią szkoły i podpisem Nauczyciela Koordynatora lub Dyrektora Szkoły.ADRES DO KORESPONDENCJI:
      (Proszę koniecznie dopisać Biuro Komitetu Głównego OJH)
      Biuro Komitetu Głównego OJH
      Wyższa Szkoła Języków Obcych im. S.B. Lindego
      61-577 Poznań, ul. Różana 17A;
    4. rejestracja uczniów zakwalifikowanych do II etapu Olimpiady, tj. tych, którzy uzyskali co najmniej 75% punktów możliwych do zdobycia (czyli 45 pkt.) w I etapi.

Rejestracja uczniów do II etapu OJH:

  1. Rejestracja uczniów do II etapu dotyczy uczestników, którzy uzyskali co najmniej 75% punktów możliwych do zdobycia (czyli 45 pkt.) na I etapie. Brak rejestracji ucznia/ów pomimo spełnienia wyżej wymienionych wymagań, tj. wysłania kompletu poprawnych dokumentów i uzyskania wymaganej ilości punktów skutkuje dyskwalifikacją uczestnika
  2. Link do rejestracji uczniów oraz dane do logowania znajdują się w panelu Nauczyciela Koordynatora. Dostęp do panelu znajduje się w mailu do Nauczyciela Koordynatora, potwierdzającym prawidłową rejestrację szkoły do OJH (http://rejestracja.ojh.wsjo.pl/rejestracja/).
  3. Dane wymagane do rejestracji uczniów:
    a) liczba uczniów biorących udział w etapie szkolnym (zgodnie z przesłanym do Organizatora protokołem);
    b) liczba uczniów zakwalifikowanych do II etapu;
    c) imię i nazwisko;
    d) klasa;
    e) płeć;
    f) województwo
    g) powiat zamieszkania,
    h) data urodzenia;
  4. Możliwa jest rejestracja uczniów etapami (nie jest konieczne wpisywanie wszystkich nazwisk na raz), ale należy bardzo uważać, aby nie powtarzać wpisów. Zgłoszenie ucznia z błędnymi danymi, dwukrotnie lub zamiana danych między uczniami itp. skutkuje dyskwalifikacją uczniów.
  5. Nauczyciel Koordynator zgłaszający uczniów do OJH pozostaje w ciągłym kontakcie z organizatorami Olimpiady oraz pełni rolę pośrednika w kontakcie między Organizatorami a uczestnikami Olimpiady.
  6. Wszelkie ewentualne błędy należy bezzwłocznie zgłaszać mailowo na adres ojh@wsjo.pl, nie później jednak niż do 27.10.2025 (do 10:00).

Etap I 2025/2026

Etap I

Celem przeprowadzenia I etapu Olimpiady jest wyłonienie uczestników posługujących się językiem hiszpańskim na poziomie umożliwiającym realizację zadań na II i III etapie Olimpiady.

  1. Zawody I etapu odbędą się w szkołach macierzystych i przeprowadzone zostaną jednocześnie w całym kraju, we wskazanym w terminarzu dniu i godzinie (Terminarz). Zawody będą miały formę testu papierowego, jednakowego dla wszystkich uczestników w całej Polsce, sprawdzającego znajomość funkcji komunikacyjnych, gramatyki, słownictwa oraz rozumienia tekstu czytanego na poziomie B1.
  2. Test w formacie pdf zostanie zamieszczony w panelu Nauczyciela Koordynatora w dniu przeprowadzenia zawodów I etapu o godzinie 5.00. Test należy wydrukować dla każdego uczestnika i obowiązkowo opatrzyć pieczęcią szkoły. Klucz do testu zostanie opublikowany najpóźniej do godz. 17.00 w dniu zawodów.
  3. Dla potrzeb przeprowadzenia I etapu Olimpiady Języka Hiszpańskiego w poszczególnych szkołach powoływane są Komisje Szkolne składające się z 1-3 osób (według potrzeb szkoły). Komisją Szkolną kieruje Nauczyciel Koordynator, odpowiedzialny za przeprowadzenie Olimpiady Języka Hiszpańskiego w danej szkole. Komisję Szkolną powołuje Dyrektor danej szkoły. Komisja powołana na pierwszy etap może koordynować prace na II etapie Olimpiady.
  4. Komitet Główny ma prawo wprowadzenia do wybranych komisji niezależnego obserwatora zewnętrznego, który będzie nadzorował prawidłowość przeprowadzenia zawodów.
  5. Na rozwiązanie testu składającego się z 60 zadań (60 pkt.) uczestnicy mają 60 min.
  6. Uczestnicy rozwiązują test samodzielnie. Niedozwolone jest korzystanie z jakichkolwiek materiałów dodatkowych: drukowanych, odręcznych i elektronicznych. Niedozwolona jest również komunikacja pomiędzy poszczególnymi uczestnikami. Na stole uczestnika powinien znajdować się wyłącznie test oraz przybory piśmienne.
  7. Po upływie 60 minut wszyscy uczestnicy odkładają przybory piśmienne, a testy zbierane są przez Komisję, która sprawdza czy są one wypełnione przez uczestnika oraz opatrzone pieczęcią szkoły.
  8. Testy, zgodnie z przekazanym kluczem, sprawdza Komisja Szkolna. W szkołach, w których język hiszpański nie jest nauczany prace sprawdza Nauczyciel Koordynator i zgodnie z regulaminem karty odpowiedzi wraz z pozostałą dokumentacją (patrz punkt J) przesyła do weryfikacji.
  9. Po sprawdzeniu testów Nauczyciel Koordynator rejestruje uczniów zakwalifikowanych do II etapu Olimpiady (http://rejestracja.ojh.wsjo.pl), czyli tych, którzy uzyskali co najmniej 75% punktów możliwych do zdobycia (czyli 45 pkt.) (szczegółowe informacje: Rejestracja uczniów).
  10. Karty odpowiedzi uczestników zakwalifikowanych do II etapu, wypełnione i podpisane przez uczestników, oryginały formularzy RODO spięte z kartą odpowiedzi każdego uczestnika (do pobrania na stronie https://ojh.wsjo.pl/formularz-rodo-25-26/) oraz protokół z przeprowadzenia I etapu OJH (opatrzony pieczęcią szkoły oraz podpisem Nauczyciela Koordynatora lub Dyrektora Szkoły) (https://ojh.wsjo.pl/dokumenty/#tab-protok20252026) należy umieścić w kopercie i, do dnia określonego na stronie https://ojh.wsjo.pl/informacje/#tab-terminarz20252026, wysłać na adres Biura Komitetu Głównego listem poleconym priorytetowym w celu ich weryfikacji (liczy się data stempla pocztowego). Niedozwolone jest wysyłanie korespondencji kurierem. Nie należy wysyłać całych testów!

ADRES DO KORESPONDENCJI

(koniecznie z dopiskiem Biuro Komitetu Głównego OJH)

Biuro Komitetu Głównego OJH

Wyższa Szkoła Języków Obcych im. S.B. Lindego,

  1. Różana 17A,

61-577 Poznań.

  1. Komitet Główny do dnia wskazanego w terminarzu (Terminarz) weryfikuje poprawność naliczenia punktów z przesłanych kart odpowiedzi oraz kompletność pozostałych dokumentów. O ewentualnych stwierdzonych nieścisłościach lub nieprawidłowościach Nauczyciel Koordynator i dyrektor szkoły zostaną powiadomieni drogą mailową. Brak informacji ze strony Komitetu Głównego w wyznaczonym terminie (Terminarz) oznacza, że dokumentacja została zatwierdzona.
  2. Po zakończonym procesie weryfikacji, ze względu na przepisy RODO, Nauczyciel Koordynator informuje każdego uczestnika indywidualnie o oficjalnych wynikach z zawodów I etapu Olimpiady i przekazuje zakwalifikowanym uczestnikom przypisane jednorazowo przez organizatora indywidualne loginy i hasła (dostępne w panelu Nauczyciela Koordynatora). Są niezbędne do rozwiązywania testu on-line na II etapie oraz do udziału w części ustnej prowadzonej przez komunikator na etapach II i III.

Etap II 2025/2026

Etap II

Zawody II etapu składają się z dwóch części: I (pisemnej) i II (ustnej).

Część I (pisemna)

  1. Po przeprowadzeniu I etapu Olimpiady oraz zakończeniu procesu rejestracji uczestników zakwalifikowanych do II etapu OJH Nauczyciel Koordynator przekazuje uczestnikom przyznane przez organizatora indywidualne loginy i hasła, obowiązujące na II etapie Olimpiady. Są niezbędne do rozwiązywania testu on-line na II etapie oraz do udziału w części ustnej prowadzonej przez komunikator na etapach II i III. Loginy i hasła zostaną umieszczone w panelu dla Nauczyciela Koordynatora po zalogowaniu na stronie ojh.wsjo.pl (link znajduje się także w mailu zwrotnym otrzymanym po prawidłowej rejestracji szkoły do Olimpiady).
  1. Część I (pisemna) – polega na rozwiązaniu testu on-line realizowanego w szkole na komputerach wyposażonych w dostęp do Internetu. Adres do strony, na którą należy wejść i zalogować się przy pomocy spersonalizowanego loginu i hasła, aby rozwiązać test, znajduje się w obowiązkowej do pobrania „Instrukcji dla uczestników” – poniżej. Komitet Główny ma możliwość sprawdzenia lokalizacji komputera, posługując się geotargetowaniem na podstawie IP komputera.
  2. Test jest przeprowadzany w według podanego terminarza na platformie e-learningowej, zgodnie ze wskazówkami podanymi w szczegółowej „Instrukcji dla uczestników”(do pobrania poniżej).
  3. Za pośrednictwem testu sprawdzane są: znajomość funkcji komunikacyjnych, gramatyki, słownictwa (możliwe, że zaistnieje konieczność skorzystania z TABLICY ZNAKÓW (https://www.youtube.com/watch?v=KQQckMOYY5c) oraz rozumienie tekstu czytanego na poziomie B2 oraz wiedza z kultury, historii i geografii krajów hiszpańskiego obszaru językowego z zakresu podanego w wytycznych do Olimpiady. Test składa się z zadań na łączną sumę 60 punktów. Na jego rozwiązanie przeznaczono 60 min.
  4. Dla potrzeb przeprowadzenia I części (pisemnej) II etapu Olimpiady Języka Hiszpańskiego w poszczególnych szkołach powoływane są Komisje Szkolne, składające się z 1-3 osób (według potrzeb szkoły). Komisję na II etap powołuje Dyrektor danej szkoły, przy czym może być to komisja koordynująca I etap Olimpiady.
  1. Do części II (ustnej) przechodzą osoby, które uzyskały min. 70% punktów (czyli min. 42 pkt.) za część pisemną.
  2. Ogłoszenie wyników i informacja o zakwalifikowaniu do części II (ustnej) nastąpi w dniu podanym w terminarzu w panelu Nauczyciela Koordynatora.
  3. Lista uczestników zakwalifikowanych do części ustnej z terminami i godzinami indywidualnych rozmów zostanie zamieszczona na stronie OJH w zakładce ETAPY/ETAP II – LISTA 25/26, tak aby uczestnicy mieli do niej bezpośredni dostęp. Na liście pojawią się następujące dane: imię uczestnika, login z części pisemnej, data i godzina rozmowy.
  4. Przed przystąpieniem do zawodów II etapu Nauczyciel Koordynator jest zobowiązany do wydrukowania i przekazania uczestnikom Olimpiady szczegółowej instrukcji przeprowadzenia I części (pisemnej) II etapu OJH (poniżej do pobrania):

Część II (ustna)

  1. Część II (ustna) realizowana jest w szkole lub innym dowolnym miejscu, w którym uczestnik posiada dostęp do komputera podłączonego do Internetu i kamery. Ma charakter rozmowy, przeprowadzonej online, przy włączonej kamerze, zgodnie z opublikowaną na stronie OJH listą imienną uczestników ETAPY/ETAP II – LISTA 25/26 i z przydzielonym dokładnym terminem jej realizacji.
  2. Dla potrzeb przeprowadzenia części II (ustnej) II etapu Olimpiady Języka Hiszpańskiego Komitet Główny powołuje Komisje Okręgowe, składające się z 2-3 członków, w skład których wchodzą nauczyciele akademiccy, nauczyciele szkół ponadpodstawowych oraz specjaliści z dziedziny nauk objętych programem Olimpiady.
  3. Rozmowa trwa maks. 10 minut, składa się z dwóch pytań na łączną sumę 40 punktów:

– jednego pytania z zakresu tematów ogólnych, zamieszczonych w zakresie wymagań do Olimpiady;

– jednego pytania z wiedzy o kulturze, historii i geografii Hiszpanii lub Kolumbii, zamieszczonych w zakresie wymagań do Olimpiady.

  1. W trakcie części ustnej oceniane są:
    1. Prezentacja tematu (z uwzględnieniem wstępu i zakończenia)
    2. Bogactwo językowe
    3. Poprawność językowa
    4. Płynność wypowiedzi
    5. Wymowa
    6. Odpowiedź na pytania dodatkowe
  2. Przed przystąpieniem do części ustnej II etapu Olimpiady uczestnicy mają obowiązek zapoznać się z praktycznymi Wskazówkami i poradami dla uczestników – lista punktów kontrolnych 2025/2026.
  3. Do ostatniego III etapu Olimpiady zostanie zakwalifikowanych 50 osób z najlepszymi wynikami, spośród tych, które rozwiązały test, odbyły rozmowę przez wideokomunikator z Komisją Okręgową i otrzymały min. 70 % maksymalnej punktacji (42 punkty) z części pisemnej oraz min. 70 % max. punktacji z części ustnej (28 punktów). Informacja o wynikach zostanie umieszczona w panelu Nauczyciela Koordynatora.
  4. Informacja o wynikach oraz zakwalifikowaniu uczestników do III etapu Olimpiady zostanie umieszczona w panelu Nauczyciela Koordynatora, zgodnie z terminarzem.

Informacje szczegółowe dotyczące rejestracji i logowania się do części ustnej (II etapu) Olimpiady Języka Hiszpańskiego

  1. Część ustna zostanie przeprowadzona poprzez wideo komunikator TEAMS (można go zainstalować na komputerze lub wystarczy przeglądarka).
  1. Rejestracji do części ustnej dokonują zakwalifikowani do niej uczestnicy (nie Nauczyciel Koordynator!) w porozumieniu z Komitetem Głównym. Nauczyciel Koordynator pełni rolę wspomagającą oraz pośredniczy, w przypadku zaistniałej potrzeby, w kontakcie z Komitetem Głównym.
  2. Każdy zakwalifikowany do części ustnej uczestnik jest zobowiązany do przesłania wiadomości z danymi osobowymi podanymi poniżej. E-mail powinien zostać wysłany w terminie od 01.12.2025 – 03.12.2025 do godz. 22.00 na adres ojh@wsjo.plwyłącznie z poczty elektronicznej uczestnika (nie może to być adres elektroniczny osób postronnych np. rodziców, opiekunów prawnych itp.). Na adres elektroniczny uczestnika zostanie przesłany link do spotkania online.

W wiadomości powinny znaleźć się następujące dane:

    • imię i nazwisko,
    • nazwa szkoły wraz z miastem,
    • login z platformy e-learningowej (bez hasła!), którego uczeń używał podczas pisania testu online (dostęp do loginów ma Nauczyciel Koordynator),
    • swój numer telefonu – potrzebny jedynie w przypadku ewentualnych problemów technicznych. Podanie numeru telefonu jest obowiązkowe, ponieważ ułatwia bezpośredni kontakt.
    • imię i nazwisko nauczyciela/nauczycieli uczących uczestnika (nie Nauczyciela Koordynatora!)
    • w temacie wiadomości należy wpisać: II etap OJH (część ustna) – imię i nazwisko uczestnika.

Komitet Główny wysyła link do spotkania wyłącznie na adres mailowy uczestnika Olimpiady.

  1. O otrzymaniu przez Komitet Główny wiadomości z potrzebnymi i pełnymi danymi uczestnik zostanie poinformowany w mailu zwrotnym. Niedosłanie powyższych informacji w wyznaczonym terminie będzie oznaczało dyskwalifikację uczestnika.
  2. W dniu przeprowadzenia części ustnej Komisja Okręgowa komunikuje się z każdym uczestnikiem poprzez wideokomunikator TEAMS o wyznaczonej godzinie, zgodnie z listą opublikowaną na stronie https://ojh.wsjo.pl/etapy-lista/#tab-etapii-lista20252026. W trakcie oczekiwania na część ustną prosimy uczestników o niekontaktowanie się z Komisją poprzez wideokomunikator lub telefon, aby nie utrudniać przeprowadzenia rozmowy innym uczestnikom.
  3. Ze względu na nieprzewidziane okoliczności uczestnicy powinni być przygotowani do przystąpienia do egzaminu na 15 minut przed i 30 minut po wyznaczonej godzinie.
  4. W dniach wyznaczonych do przeprowadzenia części ustnej II etapu Olimpiady nie będzie możliwości skontaktowania się z Organizatorami drogą telefoniczną. Prosimy o kontakt mailowy na adres ojh@wsjo.pl.
  5. W przypadku problemów technicznych Komisja Szkolna może kontaktować się z Koordynatorem ds. Informatyczno – Technicznych mailowo lub telefonicznie (it.ojh@wsjo.pl, tel. 573-799-088).

Procedury dotyczące przebiegu części ustnej (II etapu) Olimpiady Języka Hiszpańskiego

  1. W celu potwierdzenia tożsamości uczestników części ustnej, przed rozpoczęciem rozmowy z Komisją należy okazać, do kamerki przygotowaną wcześniej legitymację szkolną lub inny dokument tożsamości. Jego brak skutkuje dyskwalifikacją uczestnika.
  2. Telefon komórkowy uczestnika powinien pozostać włączony, ale wyciszony w celu utrzymania ewentualnego kontaktu z Komisją w razie problemów technicznych.
  3. Jest surowo zakazane korzystanie z niedozwolonych przedmiotów, w tym: notatek, instrukcji, tablic itp. oraz następującego sprzętu: smartwatchy, słuchawek, okularów typu Google Glass, dodatkowych ekranów, monitorów, klawiatur, aparatów czy projektorów itp.
  4. Uczestnik ma obowiązek zadbać o to, by w pomieszczeniu, w którym przystępuje rozmowy:
  • nie przebywały osoby postronne,
  • panowały warunki pozwalające na bezproblemowe przeprowadzenie rozmowy (np. eliminacja źródła hałasu),
    • ściany i biurko były wolne od wszelkich niedozwolonych przedmiotów (np. plakatów, karteczek samoprzylepnych, dokumentów, książek i wyżej wymienionego sprzętu),
    • odpowiednie oświetlenie, tak aby Komisja widziała wyraźnie uczestnika podczas rozmowy,
    • obraz z kamery (z możliwością obrotu 360 stopni) był przejrzysty, bez elementów utrudniający pełny jego odbiór,
    • wideokomunikator TEAMS miał wyłączoną opcję TŁO EKRANU,
    • ustawienia dźwięku komputera były ustawione na głośniki i mikrofony. Podczas rozmowy nie można używać słuchawek.
  1. Komisja ma prawo do skontrolowania prawidłowego przebiegu części ustnej zawodów II etapu Olimpiady poprzez przypomnienie uczestnikowi zasad Regulaminu OJH i polecenie:
    • skierowania wzroku w stronę kamery internetowej oraz odsunięcia dłoni od klawiatury i utrzymania ich w polu widzenia Komisji,
    • obrócenia kamery internetowej w celu pokazania innych obszarów pomieszczenia,
    • udostępnienia ekranu urządzenia komputerowego uczestnika,
    • usunięcia przedmiotów niedozwolonych w trakcie rozmowy.

Lista uczestników zakwalifikowanych do części ustnej – wraz z terminami i godzinami indywidualnych rozmów – zostanie opublikowana po ogłoszeniu wyników, najpóźniej na tydzień przed planowaną częścią ustną przewidzianą w Terminarzu.
Na liście pojawią się następujące dane: imię uczestnika, login z części pisemnej, data i godzina rozmowy.

Etap III 2025/2026

III etap OJH składa się z dwóch części: I (pisemnej) i II (ustnej). Każdy zakwalifikowany uczestnik jest zobowiązany przystąpić do obu części III etapu.

Część I (pisemna)

  1. Część I (pisemna) polega na rozwiązaniu testu w formie papierowej, realizowanego w siedzibie Komitetu Głównego w Wyższej Szkole Języków Obcych im. Samuela Bogumiła Lindego w Poznaniu, we wskazanym w terminarzu dniu i godzinie.
  2. Test sprawdza znajomość funkcji komunikacyjnych, gramatyki, słownictwa, rozumienia tekstu czytanego i słuchanego na poziomie C1 oraz umiejętność tworzenia dłuższej wypowiedzi pisemnej w formie rozprawki na 200-250 słów na tym samym poziomie. Test składa się z zadań na łączną sumę 60 punktów. Na rozwiązanie testu przeznaczono 120 min.
  3. Dla potrzeb przeprowadzenia I części (pisemnej) III etapu Olimpiady Języka Hiszpańskiego powoływane są Komisje, składające się z 2-3 osób. Komisję na III etap powołuje Komitet Główny OJH.
  4. Na część pisemną uczestnik może wnieść małą butelkę/bidon z wodą (pozostawioną na czas egzaminu na podłodze), chusteczki i ewentualnie lekarstwa, które zażywa.
  5. Telefony, smartwatche oraz inne urządzenia telekomunikacyjne na czas pisania testu należy zostawić na zewnątrz.
  6. Po przeprowadzeniu części pisemnej wszyscy uczestnicy przystępują do części II (ustnej) III etapu Olimpiady w terminie podanym w terminarzu.

Część II (ustna)

  1. Część II (ustna) ma charakter rozmowy z Komisją Centralną w siedzibie Komitetu Głównego, zgodnie listą imienną uczestników i we wskazanym w terminarzu dniu i godzinie realizacji (zakładka Etap III- Lista 225/2026).
  2. Lista uczestników biorących udział w części ustnej z terminem, numerem sali i godziną rozmowy zostanie zamieszczona na stronie OJH w zakładce ETAPY/ETAP III – LISTA 25/26 (nie w panelu Nauczyciela Koordynatora!) oraz w siedzibie Komitetu Głównego, tak aby uczestnicy mieli do niej bezpośredni dostęp. Na liście pojawią się następujące dane: imię uczestnika, login z części pisemnej II etapu, numer sali, data i godzina rozmowy.
  3. Dla potrzeb przeprowadzenia części II (ustnej) III etapu Olimpiady Języka Hiszpańskiego Komitet Główny powołuje Komisje, składające się z 2-3 członków, w skład których wchodzą nauczyciele akademiccy, nauczyciele szkół ponadpodstawowych oraz specjaliści z dziedziny nauk objętych programem Olimpiady.
  4. Rozmowa trwa maks. 15 min. i składa się z 3 pytań na łączną sumę 60 punktów:  jednego pytania z zakresu tematów ogólnych, zamieszczonych w zakresie wymagań do Olimpiady, jednego pytania z wiedzy o kulturze, historii i geografii Hiszpanii lub Kolumbii, zamieszczonych w zakresie wymagań do Olimpiady, jednego pytania dotyczącego jednej z dwóch wybranych przez uczestnika lektur (jednej z literatury hiszpańskiej i jednej z literatury kolumbijskiej), zamieszczonych w zakresie wymagań do Olimpiady.
  5. W trakcie części ustnej oceniane są”
    1. Prezentacja tematu (z uwzględnieniem wstępu i zakończenia)
    2. Bogactwo językowe
    3. Poprawność środków językowych
    4. Płynność wypowiedzi
    5. Wymowa
    6. Odpowiedź na pytania dodatkowe
  6. Przed przystąpieniem do części ustnej II etapu Olimpiady uczestnicy mają obowiązek zapoznać się z praktycznymi

Informacje szczegółowe dotyczące przebiegu części ustnej (III etapu) Olimpiady Języka Hiszpańskiego

  1. Ze względu na nieprzewidziane okoliczności uczestnicy powinni być przygotowani do przystąpienia do rozmowy na 15 minut przed wyznaczoną godziną.
  2. W celu potwierdzenia tożsamości uczestników części ustnej, przed rozpoczęciem rozmowy z Komisją należy okazać legitymację szkolną lub inny dokument tożsamości. Jego brak skutkuje dyskwalifikacją uczestnika.
  3. Na rozmowę z Komisja uczestnik wchodzi sam, może wnieść butelkę/bidon z wodą, chusteczki i ewentualnie lekarstwa, które zażywa.
  4. Telefony, smartwatche oraz inne urządzenia telekomunikacyjne na czas rozmowy należy zostawić na zewnątrz.

Lista uczestników zakwalifikowanych do części ustnej – wraz z terminami i godzinami indywidualnych rozmów – zostanie opublikowana po ogłoszeniu wyników z etapu II, najpóźniej na tydzień przed planowaną częścią ustną III etapu, przewidzianą w Terminarzu.
Na liście pojawią się następujące dane: imię uczestnika, login z części pisemnej i ustnej z II etapu, data i godzina rozmowy.